Chinapot vs Transferans

GEÇMİŞ

Peyote Nevizade Adresi

Balıkpazarı Mahallesi, Kameriye Sk No:4, Beyoğlu/İstanbul

Peyote Nevizade Telefonu:

Peyote Nevizade Çalışma Saatleri

14:00 - 04:00
Slide

27 Ekim Cumartesi, Peyote Nevizade -
Chinabot vs. Transferans #1 Lafidki, Pisitakun, Osilator, Atariame

28 Ekim Pazar, Arkaoda -
Chinabot vs. Transferans #2 feat. Pisitakun, Lafidki, Jtamul, Acid Work

2017 yılında, bir dijital diaspora topluluğu, çok disiplinli bir label ve Asyalı sanatçı ağı, heyecan verici yeni Asya müziğini toplamak, tanıtmak ve etrafını çevreleyen diyaloğu değiştirmek için bir araya gelerek yeni bir yol üzerinde işbirliği yapmaya karar verdi. Ortaya geleneksel Asya müziğini çağdaş elektronik müzik ile birleştiren Chinabot platformu çıktı.

2018 yılının ilk yarısında İstanbul'da yeni dalga elektronik ve deneysel müziği bir araya toplamak ve temsil etmek amacıyla Transferans ortaya çıktı. Bir gecede bir çok farklı projeden canlı ve dj set performanslar dinleyebildiğimiz bu konserler 2018-2019 sezonunda yeni işbirlikleriyle devam ediyor.

Ana akım dışındaki müzik ve deneysel gelişim arasındaki bağlantı noktasında konumlanan Chinabot sanatçılarından ikisi, Lafidki ve Pisitakun Istanbul’un iki yakasından müzisyenlerle birlikte konserler vermek ve kolaborasyon yapmak üzere İstanbul’a geliyorlar.

28 Ekim Pazar akşamı Arkaoda'da Chinabot ve Transferans müzisyenlerinin ortaklaşa çalacakları Chinabot vs Transferans gecesinde buluşalım!

Giriş: 20 TL

Lafidki

Lafidki, 2008'den beri deneysel elektronik müzik yayınlayan Saphy Vong'un projesi. Phanat Nikhon (Tayland)'da Kamboçya'daki Pol Pot'un rejiminden kaçan Kamboçyalı mülteci ailelerinin bulunduğu bir mülteci kampında dünyaya gelmiş ve Fransa'da büyümüştür. Fikirlerin izdihamından oluşan müziğinde, temsil edilmemiş tarihçeyi, coğrafyaları, müzik türlerini ve kültürel belirleyicileri çağdaş dans öğeleriyle sentezleyerek, renkli sonik malzemeler yaratıyor.

Pisitakun

Pisitakun Tayland, Bangkoklu müzisyen. Şarkılarında tarihi olaylardan esinlenerek, sentetik sesler ve geleneksel Asya müzik enstrümanları kullanıyor. Pisitakun'un çalışmaları politik spekülasyona ve sanatçıların maruz kaldığı iç ve dış hayal kırıklıklarına dayanıyor.

Tayland tarihi, 1932'de sıkı bir monarşinin sona ermesinden sonraki 13. darbe olan 22 Mayıs 2014'teki askeri darbe sonrası gerçekleşen sıkıyönetim döneminden ardından ortaya çıkarken, Pisitakun Taylandlı akranlarının birçoğundan farklı bir şey yapmakta; Sadece yolsuzluk gerçeğini ya da saf palyatifleri sunmak yerine, evrensel değerlerin sorgulanması! 2016 yılında, “Black Country“ isimli albümünde Pisitakun, karanlık sesler arasında gerçekleşen diyaloglarla dolu bir ülkeden bahsediyor.

Acid Work

Sonsuz bir düzlem içinde bol glitchli seslerle oynayan Acid Work, ambient elektronikleriyle sahnede olacak.

https://soundcloud.com/acidwork

Jtamul

Mertcan Mert’in deneysel electronik müzik projesi Jtamul’un ilk EP’si olma özelliğini taşıyan "Teselli"de düşük çözünürlüklü Youtube vidyoları, vokaller ve soyut ritmler kasıtlı bir lo-fi estetikle kesip biçilen ses örneklerine dönüşürken, müzisyenin müzikal evrenini toplumsal cinsiyete, türe, duyguya ve kendine ait bir sorgulamaya çeviriyor. Yoğun tape hissiyatı, bit sesleri, reverbler ve ekolar içinde çözünen belirsiz house ve break ritmlerinin arasında, 20 yaşındaki genç prodüktörün Orta Doğu'da kuir ve progresif bir genç olarak yaşadıklarına karşı gösterdiği duygusal reaksiyonlarıda duymak mümkün. Esrarengiz, yer yer tekinsiz ama dinleyiciyi kendini bulduğu ‘güvenli alan’a davet etmekten çekinmeyen Jtamul 28 Ekim Pazar akşamı Arkaoda'da.

-English-

Lafidki

Lafidki is a London-based sound/visual artist, and founder of Chinabot, a platform and collective created to change the dialogue surrounding Asian music. LAFIDKI is the moniker of Saphy Vong, who has been releasing experimental electronic since 2008. He was born in a refugee camp in Phanat Nikhon (Thailand) to Cambodian refugee parents who fled Pol Pot's regime and was raised in France. He released his EP ‘Absynthax’ via Orange Milk records. He's a sound artist and conceptual collagist who performs around the world. His music is an confluence of ideas, synthesising multiple underrepresented histories, geographies, musical genres and cultural signifiers into compelling, colourful sonic material that packs contemporaneous dancefloor weight.


Pisikatun

Pisitakun is from Bangkok, Thailand. He started making visual arts and music in 2014 and is interested in music in different media environments. He uses a variety of inspirations in his songs, such as historical events, synthetic sounds, and musical instruments. In 2016, the album "Black Country" began to be prepared. In this album, Pisitakun is talking about a country full of dialogues between dark voices.

As Thai history currently unfolds under martial law following the military coup d’état on 22 May 2014 – the thirteenth since the end of the absolute monarchy in 1932 – Pisitakun’s practice represents a decisive break from many of his Thai peers: he questions fundamental and increasingly universal values without merely decrying the fact of corruption or offering neat palliatives.

Pisitakun's works are based on political speculation and the external and internal frustrations artists are subject to.


Acid Work

Acid Work, playing with plenty of glitchy sounds in an infinite plane, will be on stage with his ambient electronics.


Jtamul

Istanbul based producer Mertcan Mert aka jtamul handles some personal issues related to being a queer and progressive kid in mid-west with their experimental electronic music. 20 year old musician blends trance, ambient and IDM in their music.


Chinabot


Our last split releases about border disputes:
https://www.chinabot.co/chi005

The aim is to change people's ideas about Asian-ness which is often under-represented and stereotyped, and show a diversity of experimental and creative artists.

“Taking its name from the ranges where the borders of Thailand, Laos and Cambodia meet, the 3 tracks cassette features three artists corresponding to each corner of that historically disputed region. Vong’s own Lafidki opens, with the arrhythmic turbulence of colossal, layered synths loops in “Tycoon Typhoon”, while Ayankoko’s “Beneath the Stains” squeals and shrieks through scratchy glitches and signals that crackle on a ghostly transmission. A heavy, distant bass and lethargic trumpets lurch into a thumping industrial clatter for Pisitakun’s “000088..” The Wire Magazine


THE QUIETUS
"A stellar beginning to a new project well worth keeping an eye on as it gathers speed"

THE WIRE MAGAZINE
"the Chinabot project is only at the beginning of what is bound to be a vital and illuminating journey"

MIXMAG
"Each track on the compilation has its own unique cultural identity through contributions from Asian artists"

BANDCAMP
"The Chinabot Label Is Uniting Asia’s Next Generation of Electronic Experimentalists."

YEAH I KNOW IT SUCKS
"It really brings history into the future."

AQNB
"Chinabot is redefining the Pan-Asian experience through the sounds made by the people living it in Mental Maps compilation"